افتتاح مدارس طرح شهید پناهی 13 آبان در اردبیل

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: 13 آبان همزمان با سراسر کشور مدارس جایگزین کانکسی طرح «شهید پناهی» در استان اردبیل نیز به بهره برداری می رسد.

خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بهزاد محمدی خلفلو عصر چهارشنبه در آئین افتتاح مدرسه خیرساز در اصلاندوز اظهار داشت: یاد و خاطره مرحوم احد جلالی را گرامی می داریم که خانواده این خیر مدرسه 6 کلاسه ای را در روستای بودجه اصلاندوز احداق و تحویل آموزش و پرورش داده اند.

وی خاطرنشان کرد: این مدرسه خیرساز در زیربنای 376 مترمربع در 6 کلاس درس احداث شده تا دانش آموزان مقطع ابتدایی بتوانند در آن تحصیل کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل احداث این واحد آموزشی را در مدت 18 ماه یادآور شد و بیان کرد: امیدواریم با مشارکت خیرین در مناطق پرتراکم دانش آموزی ساخت و توسعه فضاهای آموزشی را شاهد باشیم.

محمدی خلفلو افزود: بهبود فضای آموزشی تاثیر مستقیم در یادگیری دانش آموزان دارد و شایسته است نسل آینده کشورمان در بهترین شرایط و استانداردترین فضا تحصیل خود را انجام دهند.

وی به پائین بودن سرانه فضای آموزشی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در حالی که سرانه فضای آموزشی در کشور به طور میانگین 5.2 مترمربع است این سرانه در استان اردبیل 4.3 مترمربع می باشد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل افزود: برای کاهش این فاصله کمبود سرانه فضای آموزشی با پیگیری و تلاش استاندار اردبیل و سایر مسئولان و خیرین قرار است 2 هزار کلاس درس در استان اردبیل احداث و راه اندازی شود.

محمدی خلفلو گفت: از این تعداد ساخت 700 تا 800 کلاس درس در استان شروع شده و در اصلاندوز تا مهر سال آینده دو پروژه دیگر در قالب مدارس 12 کلاسه به بهره برداری می رسد تا بخشی از کمبود فضای آموزشی در این شهرستان مرزی برطرف شود.

وی ادامه داد: تعدادی مدرسه جایگزین کانکسی در قالب طرح «شهید پناهی» در این شهرستان در حال اجراست تا دانش آموزان بیشتر از 10 نفر در این مدارس کانکسی به واحدهای آموزشی استاندارد نقل مکان کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل بیان کرد: همزمان با 13 آبان در استان اردبیل نیز واحدهای آموزشی جایگزین مدارس کانکسی افتتاح خواهد شد تا بخشی از دغدغه ها در این حوزه رفع شود.

خلفلو اظهار داشت: خیرین در استان اردبیل ساخت مدارس کیفی و استاندارد را تعهد کرده اند که امیدواریم با مشارکت آنها نگرانی از بابت کمبود فضای آموزشی برطرف شود.

در این مراسم فرماندار شهرستان اصلاندوز نیز خاطرنشان کرد: مرحوم جلالی با احداث این مدرسه باقیات و صالحات واقعی از خود به یادگار گذاشته و به ساحت علم و آموزش خدمتی ماندگار کرده است.

صمد روحی افزود: نوسازی مدارس قول داده تا مدرسه 12 کلاسه در حال احداث این شهرستان را تا مهر سال آینده تحویل دهد تا کمبود فضای آموزشی و دوشیفته شدن مدارس تعدیل شود.

وی گفت: امروز در نهایت امنیت و آرامش دانش آموزان ما تحصیل خود را در سنگر مدرسه انجام می دهند و قطعا این نوجوانان و جوانان آینده سازان کشور بوده و در سنگر خدمت به نظام و مردم حضور خواهند یافت.

فرزند مرحوم جلالی نیز به اقدام شایسته پدر و ضرورت عمل به وصیت او اشاره کرد و اظهار داشت: امیدوریم در این مدرسه بهترین دانش آموزان تربیت شده و در سنگر خدمت به نظام و مردم شایسته ترین حرکت ها و برنامه ریزی ها را شاهد باشیم.

انتهای پیام/132/

نظرات

captcha